Mission Beach

17 oktober 2009 - Mission Beach, Australië

IMGP0303Na 2 dagen Cairns hebben we de Greyhound bus genomen naar een nieuwe bestemming: Mission Beach. Zodra we de bus uitstapten bood een geweldige vrouw ons een lift aan naar de Treehouse waar we konden overnachten. Tijdens de rit bleef de vrouw aan een stuk ratelen over de do's en do'nts over Mission Beach.

De Treehouse is een schitterende boomhut grenzend aan het regenwoud (jungle). Op dit plekje hebben we onze tent opgezet. Overdag verbazen we over het geweldig uitzicht, genieten we van het aanliggend zwembad of relaxen we op de grote sofa's. Maar s'avonds liggen we met open mond en open ogen naar buiten te staren. We horen de vreemdste geluiden. Het lijkt wel of het ene vreemde dier het andere vreemde dier wil overtreffen. Echt raar, aangezien we geen idee hebben om wat voor dieren het eigenlijk gaat!

IMGP0306Natuurlijk kunnen we het ons niet permiteren om alleen te relaxen, we gaan nog steeds op avontuur uit. Daarom besloten we vandaag om de jungle in te gaan om de rare dieren eens te 'ontmoeten'. En dat is ons gelukt! We hebben 2 guana's van 80 cm gezien en een zeldzame cassawary (lijkt op een blauwe struisvogel, welk 2 meter groot kan worden). Daarnaast waren er natuurlijk ook grote vlinders en andere beestjes. Overigens hebben we de dieren niet alleen in de jungle gezien, in de keuken hangt aan het plafond een spin van 20 cm, een vlinder van 20 cm en lopen de gekko's over het plafond.

IMGP0337Daarnaast hebben we ook nog genoten van het strand. De foto's spreken voor zich

Internet tijd is op, tot ziens!

1. Jacq/Ton/Ruud:
    17 oktober 2009
    hoi paul en els

Wat is het daar prachtig,en dat noemen jullie niet relaxen.
    En dat een half jaar lang
    Ben benieuwd naar het volgende.
    groetjes xxxx pa en ma
  2. Els en Paul:
    Dag allemaal!

Bedankt voor jullie leuke berichtjes! Het gaat ons hier goed af!
    Speciaal voor Hans zijn wij op onderzoek uitgegaan naar het putjes-mysterie! Toch hebben wij onze eigen conclusie! Deze is te zien bij de knop " video" en zal over enkele ogenblikken zichtbaar zijn op de site. (aangezien jullie nu nog slapen, zullen jullie deze wel zien vanaf dat jullie dit lezen).

De groeten vanuit Australie (30 graden, zon).
  3. Kanthi:
    Heee Elske en Paul,

Wat leuk om jullie verhalen te lezen. Jullie maken nu al een hoop mee.. Lekker chillen op het strand en de jungle in! Gaaf gaaf!

Geniet ervan!!!!

XX
  4. moeder Marjan:
    19 oktober 2009
    wauwww...hoe mooi kan het leven zijn...dit vergeet je nooit meer
  5. Rob-ber (t):
    19 oktober 2009
    Hi Fellows, echt super gaaf ziet het er uit! wij gaan binnekort onze tickets boeken dus we houden jullie site goed in de gaten voor de evt "do's and dont's"! heel veel plzzrr nog verders!! enjoy! xxx robbert&bergit
  6. Will & Suzette:
    19 oktober 2009
    Hallo daar, geweldig die foto's....ja we worden wel lekker gemaakt hoor. Maar met die "vreemde diertjes"wordt het toch wel minder. O ja en die dierengeluidjes 's nachts....ik heb wel is gelezen van die Griiiiiizzy BEER of hoe heet die ook al weer. maar goed.... KIJK UIT hoor Paul dat ELS niet wordt weggesleept.
    Groetjes WILL & SUE
  7. Jacq/Ton/Ruud:
    hoi paul en els

Even een nieuwtje van uit het koude kikkkerland.
    Je hebt er weer een achternichtje bij, Anita is bevallen van een dochter.
    En jullie geniet en geniet???
    xxxx
  8. Eefje:
    21 oktober 2009
    Wauw!! Wat ontzettend mooi daar!
    En wij ons maar in dikke winterjassen hullen om het vooral niet al te koud te hebben in dit koude kikkerlandje.
  9. marijke:
    21 oktober 2009
    WOW!!!!!! Dat zijn pas "vakantiekaartjes-foto's"!!! Wat een leven! Door die foto's krijg ik ook zin om te gaan!
    Nog geen heimwee zeker ;D....-x- Marijke
  10. Stefan:
    Hoi Els en Paul,

Hier op de Leur wordt het al langzaam koud. De Brabantse nachten worden ook steeds langer! Er gebeuren niet zoveel spannende dingen als bij jullie maar het avondje NAC bestaat gelukkig nog steeds :)

Na het putjes-mysterie van Hans komt nu de vraag of varkensstaartjes op het noordelijk halfrond naar links, en op het zuidelijk halfrond naar rechts draaien... En laten we het er daarna hebben over de krullen van haar van vrouwen, op het noordelijk en op het zuidelijk halfrond :)

Heel veel reisplezier, zorg dat jullie genieten en tot mails maar weer. Houdoe,

Stefan
  11. Willies:
    22 oktober 2009
    Hey vakantiegangers!

Ziet er zeer goed uit daar, leuke foto's! Maar ik zou nog wel ff werken aan dat acteerwerk van je Paulus, misschien kun je daar een improvisatie doen van onze vriend Steve the crocodile hunter maar dan zonder die Zoo keeper! Maar neem van tevoren wel eerst even die 2 boekjes door! Komt goed!

Gegroet, Willies
  12. Maria en roos:
    24 oktober 2009
    hoi Els en Paul
    "ik krijg de kriebels ,snap jij da nou??????
    jongejonge wat een leven.Dit is genieten !!