Mt Manganui - Cape Reinga

15 april 2010 - Waiuku, Nieuw-Zeeland

cape_reinga_11Tijdens onze laatste weken in Nieuw-Zeeland hebben we veel strand, zee en ja...nog steeds.. ZON gezien. De dagen worden wel korter, maar dat mag de laatste pret niet drukken...

surfing_2Mt Manganui Surfing
Tijdens de wandeling in Tongariro National Park hadden we de kiwi Eli leren kennen. Hij heeft een huis in Mt Manganui en had ons uitgenodigd om daar op bezoek te gaan. Zo gezegd, zo gedaan. Zodra we bij hem binnen kwamen, bleken we niet de enige bezoekers te zijn. Het hele huis zat vol met (oudere) surfgoeroes uit Australie en Nieuw-Zeeland. Het was interessant om hun verhalen te horen. En natuurlijk kregen we de volgende dag een gratis surfles!

coromandel_1Coromandel
Bewapend met een blik (van handveger en blik) liepen we in de avondzon over het strand. Terwijl de zon omlaag ging, graafden we een gat in het zand. Het gat liep langzaam vol met water. Dit was geen gewone water, het was warm water! Dit had als gevolg dat we onder een heldere sterrenhemel heerlijk konden genieten van een lekker warm bad. De rest van de Coromandel is ook gewoon erg mooi.

fishing_deel2_1Coromandel Fishing
Om 4.30u ging de wekker.. we moesten vroeg op, want we gingen weer vissen! Terwijl de volle maan werd vervangen door de zon vingen we al de eerste yellowtales. Deze visjes gebruikten we als aas voor de grotere vissen. Binnen een uur was het raak. Een dikke snapper met een gewicht van 6 kilo zat aan de haak van Louis! Wat was dat toch een kanjer, ongelooflijk. Heerlijk in de pan!

carmarketCarmarket
Omdat de verkoop via het internet niet zo goed lukte, wilden we naar een automarkt gaan om daar ons geluk te beproeven. Op de automarkt was duidelijk te zien dat het vakantieseizoen op zijn eind was. Er waren erg veel busjes en maar weinig kopers. Gelukkig werd ons busje nog aantrekkelijk gevonden, binnen anderhalf uur hadden we het verkocht.

waikato_river_5Waikato River
We verbleven weer een paar dagen bij kennissen onder Auckland. Met hun doken we de rivier op met een snelle boot. Achter de boot een kabel, een kneeboard en een biscuit, wat een feest. Leuk voor een paar plaatjes.

kauri_trees_09Kauri Trees
Met een geleende auto hebben we Northland verkend. Dit is het gebied boven Auckland. Hier stonden abnormaal grote bomen, genaamd Kauri Trees. Eerst doken we een museum in over deze bomen, later zagen we ze zelf. Bomen met een omtrek van 16 meter of meer, echt bizar! Voor de houthakkers en kachelstokers onder ons, het paradijs! Als je naar deze foto's kijkt, let dan niet alleen op ons, maar ook op de bomen ernaast. Deze hebben een 'normale' grootte..

cape_reinga_04Cape Reinga
Helemaal in het noorden ligt Cape Reinga. Een idilisch plekje versierd met een vuurtoren en uitzicht op de twee oceanen. Je kunt daar goed zien hoe de Tasmanische zee botst tegen de Pacifische oceaan.
In dit gebied hebben we ook een aantal strandwandelingen gemaakt. Ook hier waren ellelange stranden met weinig mensen. Dat was weer genieten.

cape_reinga_05En nu hebben we nog maar drie dagen te gaan. We moeten alleen nog een paar dingetjes opruimen en onze tassen in te pakken.

Er is een tijd van komen en er is een tijd van gaan.. de tijd van gaan.. is nu bijna gekomen..

Maar eerst, nog drie dagen in Singapore! Tot 22 april!

Nieuwe foto's van Mt Manganui Surfing - Cape Reinga >>

1. Lieke:
    Ha vakantiegangers,

Ja Ja, ik zit weer in de nachtdienst! Ben ik ook wakker als jullie wakker zijn denk ik ;) Wat een supergave foto's weer en mooie verhalen. Geniet nog van jullie laatste dagen! Een vakantie om nooit te vergeten!

groetjes Lieke
  2. uje:
    Hey vakantie gangers,

Indrukwekkende foto's. Geniet nog van de laatste dagen! En ik zie jullie weer in nederland!
  3. Eefje:
    15 april 2010
    Wat gaat de tijd toch snel zeg! Maar wat een avonturen jullie beleeft en wat een geweldige verhalen gaan jullie ons volgende week vertellen!

Blijf genieten en tot snel!
  4. Hans:
    veelos plezieros nogos!

ziet er toppie uit!
  5. SLucky:
    15 april 2010
    WOW... HOE VET allemaal!!

Mooi mooi dat je je busje nog hebt kunnen verkopen:d
    Achter die boot aan VET..

Nog 1 week en dan is er weer volop BETOZZI en BAVARIA!!
    HUUUHH!!!

Tot snel!!

Geniet er nog van en een goede reis terug!!
  6. Stefan:
    17 april 2010
    Hoi Paul en Els,

Ik hoop dat jullie het gaan redden om terug te komen naar hier ;)
    Maak er een goede reis van en vergeet niet na te genieten!!! Houdoe,

Stefan
  7. Paul:
    18 april 2010
    Hi there!

We zijn zojuist geland in Australie, Sydney... dat ging goed!
    De volgende stap, naar Singapore is gecanceld, maar ze hebben ons op een andere vlucht gekregen later vandaag. Als het goed is gaan we dus wel Singapore in komen.
    De vlucht voor over 3 dagen naar Frankfurt / Amsterdam gaat hem voorlopig nog niet worden. Er lijkt geen einde aan te komen en Singapore schijnt helemaal vol te zijn met mensen, die nog terug moeten. We zullen dus ff moeten duimen en anders zitten we een tijdje vast in Singapore... we zullen het zien!

Groetjes,
    Els en Paul
  8. Annemiek:
    19 april 2010
    Hoihoi!
    Jullie verhaalen zijn leuk om te lezen zeg!
    Zo te lezen kunnen jullie wel naar Singapore. Maar daarna i shet voor jullie ook nog onduidelijk. Ik ga waarschijnlijk morgen naar Auckland Airport om uit te zoeken of ik donderdag kan vliegen. Ik ga ervanuit dat het niet kan, maar dat zien we morgen wel weer :)
    Geniet in ieder geval van Singapore!

Groetjes,
    Annemiek
  9. Will & Suzette:
    19 april 2010
    Hoi Paul & Els
    Jullie zijn in de laatste fase geland! Het vliegverkeer heeft een tijd stil gestaan. (probleem vulkaanuitbarsting IJsland) Voor mijn zus in Hillegom ook is lekker rustig hoor! We vernemen nog wel hoe het verder gaat. Intussen hebben wij weer genoten van jullie prachtige dia's. Jullie zien er heel goed uit, dus zal al dat primitieve eten goed bevallen zijn. Geniet nog even van Singapore maar pas op dat jullie geen kaugum op de grond gooien want daat staat een fikse boete op!!! Hahaha. Stel voor het geld is op!
    Vele groeten van Will & Suzette en een goede terugvlucht.
  10. Paul en Els:
    Hoi allemaal!

Helaas gaat onze vlucht naar huis niet door.
    We zijn nu op een nieuwe vlucht geboekt op 11 mei (aankomst in Nederland 12 mei). De vliegmaatschappij probeert ons in een eerdere vlucht te plannen.. maar dat kan alleen als er nieuwe plekken vrij komen. Nu maar hopen dat de vulkaan geen gekke dingen meer doet!
  11. Will & Suzette:
    21 april 2010
    Bedankt voor jullie laatste mail. We zijn nu even op de hoogte van jullie wel en wee. Geniet dus maar van Singapore, dat wordt vast veel winkelen of zoeken jullie ook nog de kust op? Bye Bye Will & Suzette
  12. Stefan:
    HAHA,EXTRA VAKANTIE JONGENS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  13. Ome Erik:
    21 april 2010
    Nou dat denk ik niet, ga maar alvast beginnen met thuiswerken! Je bent al genoeg uitgerust lijkt mij!

(sorry ik kon 't niet laten... ;) )
  14. jan& Henriette:

WE ZIJN THUIS!!
    yes!!
  16. Will & Suzette:
    25 april 2010
    Wat een bofkonters zijn jullie!!!! Maar blij voor jullie dat het sneller kon.
    Dus ook
  17. Will & Suzette:
    25 april 2010
    we maken de zin even af er ging iets mis......Dus ook wij zeggen WELKOM THUIS!!!
    Genieten jullie hier ook maar van het mooie weer.
    nogmaals bedankt voor al jullie prachtige dia's we hebben ervan genoten.
    Groetjes van Will & Suzette HOUDOE
  18. jan& Henriette:
    11 mei 2010
    En ze leve nog lang en gelukkig..............................
  19. Dana:
    12 mei 2011
    Toffe foto's! Kan niet wachten om er te reizen! gelukkig begint die reis morgen! haha! liefs!