Arhurs Pass - Lewis Pass

5 februari 2010 - Reefton, Nieuw-Zeeland

Arthurs_pass_03Niet helemaal logisch, maar wel erg gaaf. Van de Westkust via Arthurs Pass naar de Oostkust (Kaikoura) en vervolgens weer terug over de Lewis Pass naar de Westkust. Een beetje zigzaggen dus.

Op de Arthurs Pass hebben we een korte maar hele gave tocht gehiked over de Avalanche Peak. Een avontuurlijke en niet allerdaagse tocht. De eerste dag begon met een klim van 800m naar 1900m. Met de zon fel aan de lucht werden we al snel nat van het zweet. De afdaling was ook weer stijl.. deze betrof namelijk een grote, lange en stijle grindbak zonder pad. Spannend!!

Op de tweede dag hebben we veel door een rivier moeten baden. Het water kwam regelrecht van de gletsjer af en was dus behoorlijk fris! Maar het uitzicht was de inspanning meer dan waard. De machtinge bergen, de gletsjers, het bos, de zon.. alles straalde rust uit.

Lake_Pearson_3Vervolgens hebben we een paar dagen rustig aan gedaan bij Lake Pearson. Het beviel ons zo goed, dus hebben we er maar 2 nachtjes door gebracht. Het weer is namelijk nu al 2 weken supergoed op het Zuidereiland!! Zonnetje en 25 graden!

Kaikoura_4Via Lake Pearson zijn we naar de Oostkust gereden naar Kaikoura. Daar hebben we tientallen springende dolfijnen gezien en gewandeld (ja weer ja).

Lewis_Pass_05De laatste dagen hebben we doorgebracht met een 5-daagse hike op de Lewis Pass. Deze was echt heel erg gaaf. Het mooie weer en de perfecte omgeving zorgden voor een heerlijke hike. Paul kon het niet laten om in het water te springen en kneusde de onderkant van zijn voet. Met een blauwe poot konden we de laatste 30 km lopen... dat was genieten :)

Nieuwe foto's van Arthurs Pass tot en met Lewis Pass!

PS: Leuk dat jullie de site zo bijhouden.. succes met de Carnaval... vat er inne of meer op ons!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Stefan:
    5 februari 2010
    Hele leuke en herkenbare foto's jongens!!! En met de carnaval komt het wel goed hier in Ut Zwaajgat :D
  2. Eefje:
    5 februari 2010
    Ik vraag me af of jullie over een paar maandjes weer kunnen wennen aan het drukke, gehaaste leventje in Nederland. Wat een rust straalt die omgeving daar uit zeg.
    En wat zie ik daar in de verte bovenop die bergen.... jaja het is sneeuw! Hebben jullie toch ook nog een beetje wintergevoel daar met dat zonnetje en 25 graden...

Els.. mocht je na deze reis nog ooit zo'n tripje gaan maken en je zoekt iemand om je gezelschap te houden: ik hou me aanbevolen!

WAUW!!
  3. Désiree van Boerdonk:
    Hej tortelduifjes,

In één woord: Stralend! Mooi joh die natuur, heerlijke zonnestraaltjes en mooie bergen!
    Zit er aan te denken om direct een ticket richting die kant te boeken ;-).

Next weekend idd carnaval, wordt goed bijgehouden trouwens :-P, maar vertrouwt er maar op dat we er zeker inne op jullie vatten:-)! Proost!

Liefs je nichtje, Désiree
  4. Ellen:
    6 februari 2010
    Ik sluit me helemaal bij Eefje aan... 'kunnen jullie nog wel wennen in Nederland?!''
    Echt GE-WEL-DIG!
  5. Ratje:
    6 februari 2010
    Lekker blijven wandelen hoor!
  6. jan& Henriette:
    Dag Els en Paul,

Nog ff genieten van de mooie natuur en de zon,
    Als julie staks back in town zijn zal het wel even aan passen zijn.
    We zijn trots op jullie,houd moet en de groeten van Oma.

Houw Doe
  7. gerby:
    7 februari 2010
    Ja dan kan je wel ergens op een berg zitten, maar dan mis je wel mooi de bitterballentest bij outdoor valley! Echte oud hollandsche tapas..... maar namens jullie heb ik er maar een paar extra gegeten.CU, gerby
  8. SLucky:
    10 februari 2010
    JOW JOW.. gaan jullie komende week toch wel VERKLEED een hike lopen he.. ;)
    Mooi om weer te lezen hoe het is daar en hoe het natuurlijk met jullie gaat.

Geniet er nog van en ik drink de komende week zeker een aantal potjes bier op jullie.. PROOST!!
  9. Jan-Willem:
    18 februari 2010
    Jaja jullie denken dat het daar mooi is maar jullie hebben het geweldige nederland van de laatste maanden niet meegemaakt.
    Hier hebben we ook extreem weer: ijskoud sneeuw en veul rotzooi
    hier hebben we ook veel spannende dingen: kabinetscrisisses, economische crisiss werkeloosheid
    En wat dacht je van het uitzicht hier: steen en rotzooi zat hier...
    Haha... ja das ook niet niks he!!!
    Hebben we ook nog dat verplichte feest van afgelopen week moeten overleven.... Dat is nog veeuul zwaarder dan de swaarste hike! haha
    Ik denk dat jullie wel weer een rehabilitatieprogramma moeten volgen voordat jullie weer mee kunnen draaien in deze prachtige wereld hier.... :P

Veul plezier en zorg maar dat je zo lang mogelijk geniet!!