Karamea - Abel Tasman

19 februari 2010 - Motueka, Nieuw-Zeeland

Het noordelijkste gedeelte van het zuidereiland is voor ons geen geheim gebleven. We hebben weer van alles ondernomen, van wandelen tot jawel... kajakken!

Karamea09Karamea
In de omgeving van Karamea hebben we kunnen zien hoe de zee bijzondere figuren in rotsen kan maken. Zo zagen we aan de westkust de beroemde Pancake Rocks.. de naam kun je wel begrijpen bij het zien van de foto's. Verder naar het noorden zagen we de grote "Arches" en "Caves". Om deze natuurverschijnselen te zien moesten we wel eerst 100 km over asfalt (one way) en daarna nog eens 16 km over gravel (one way). Een onvergetelijke rit!

Nelson Lakes10Nelson Lakes
Hier hadden we afgesproken met de kajakvriend Ruben en zijn vriendin Madelein. Met z'n vieren hebben we een hiketocht ondernomen rondom de Nelson Lakes. Dat was dus erg gezellig!

Golden Bay9Golden Bay
Het gebied van de hippies, de bijbehorende sieraden en kledingstijl, de zee en voor ons regen. In dit rustig gebied hebben we onze welverdiende rust genomen voor ons volgende avontuur. Ook hebben we werelds grootste koudwater bron gezien. Het water was er zo helder en zo blauw, echt bijzonder!

Abel Tasman18Abel Tasman
Eindelijk, Paul kon weer eens in zijn vertrouwde bootje gaan zitten. In het Abel Tasman National Park hebben we 4 dagen gepeddeld en 1 dag gewandeld. Tijdens het peddelen zongen we de mooiste liedjes, aanschouwden tientallen zeehonden met schattige babyhondjes, een aantal zwemmende pinguins en nog veel meer. Het weer maakte de tocht ook extra afwisseld. We begonnen met een bewolkte dag. Deze veranderde in een dag met een paar buitjes. Op de vierde dag hadden we alleen maar regen en wind. Gelukkig scheen op de laatste dag weer de zon, zodat we weer droog aan wal konden komen.

Abel Tasman15En zo komt er een eind aan onze avonturen op het zuidereiland.. Een dezer dagen zullen we de boot nemen naar het noordereiland. We zijn benieuwd wat ons te wachten staat!

Nieuwe foto's van Karamea t/m Abel Tasman
" Kijk en Geniet!"

1. Stefan:
    20 februari 2010
    Motueka en Karamea... Het zijn weer mooie herinneringen die jullie weten op te wekken bij mij! Ook ben ik wel bij de rest geweest maar de foto's van Karamea liggen net als die van Lewis Pass precies het zelfde bij mij in de kast! Misschien moet ik vanavond maar optijd terug komen vanuit Breda om maar weer een paar van mijn eigen foto's in te gaan plakken...

Nog heel veel plezier daar en ben een beetje lief voor elkaar,

Stefan
  2. Ellen:
    HEJ!!!

Ik had niet anders verwacht als weer van die mooie verhalen! Wat een avonturen! Wanneer jullie nog eens zo's reis ondernemen, denk dan eens aan mij ;_)
  3. Lieke:
    Ha Paul en Els,

wat hebben jullie weer veel meegemaakt en wat een mooie foto's!!! Sommigen kunnen zo als wallpaper op de computer ;) De carnaval is al weer even voorbij en ook mijn vakantie zit er weer op. Morgen weer werken! Wat gaat de tijd toch snel, zeker ook voor jullie denk ik. Nog heel veel plezier de laatste maanden. Hebben jullie trouwens al gehoord dat Danny en ik een puppy hebben? Hij heet Boyke en is nu ruim 3 maanden oud.

groetjes Lieke (en Danny en Boyke)
  4. jan& Henriette:
    DAG ELS & Paul
    De carneval is weer voorbij daar heb je niks aangemist als ik die foto s bekijk.
    Ge doet net of ge ALLEEN wandelt en kajakt jongen.
    Da makte men nie wijs.
    Op de laatste foto hangt de was buiten zien we.
    De natuur is daar zo skon Paul,
    EEN foto met ZOENEN willen we zien,
    AKTIE foto met een dikke zoen voor ELS da missen we hier PAUL.

DE GROETEN UIT ROOI en ok van OMA
  5. Hans:
    21 februari 2010
    Nou... Ze hebben wel wat gemist met carnaval hoor :-)

(B)(B)(B)(B)(B)

Maar oke, hun alternatief is zeker niet minder waard!
  6. Hans:
    21 februari 2010
    (B) = ( B ) ;-)
  7. Paul en Els:
    24 februari 2010
    Hello everybody!
    We hebben er nog even twee fotoalbums aan toegevoegd. De laatste foto's van het zuidereiland staan in de mappen Marlborough Sounds en Ferry.

We zijn inmiddels aangekomen op het noordereiland. En het zonnetje schijnt nog steeds!
  8. Ellen:
    24 februari 2010
    Zonder die laatste foto's was ik ook al wel jaloers hoor :P!
  9. Ruben:
    27 februari 2010
    He toppers!

Goed bezig! leuk kort verhaal en mooie foto's! Jullie tips op onze kaart hebben ons mooie plekjes gebracht, hierook wisselend weer, veel plezier op noord, vanuit Queenstown, groetjes
    Ruben en Madelein
  10. Désiree van Boerdonk:
    27 februari 2010
    Onvergetelijk avontuur! Schattig zeg die zeehondjes!
  11. Hans:
    2 maart 2010
    Paul en Els, zaterdag wel even een plekje hogerop zoeken! Kijk hier maar:

Veel plezier nog!
  12. Rob-ber (t):
    2 maart 2010
    Ziet er weer allemaal toppie uit!!
  13. Ria:
    2 maart 2010
    Els en Paul, het zijn zó'n vette foto's!
    Hoevaak ik ook blijf kijken... het blijven de mooiste foto's.
    Ik kan niet wachten tot 22 april!
    Heb nu al zin om jullie weer in de armen te springen!:)

Dikke kus!
  14. Agnes:
    4 maart 2010
    Hoi Els en Paul,
    Zal ook maar eens een stukje schrijven. Ik lees jullie verhalen regelmatig. En die foto's; daar blijf je naar kijken. Die zijn echt geweldig. Moet wel zeggen dat nadat ik jullie verhalen heb gelezen, het liefst ook weer een ticket naar Kiwi-land wil kopen. Ben ook benieuwd wat jullie van Australie vonden? En wat was het leukste tot nu toe in Nieuw Zeeland? Ik vond Abel Tasman NP heel erg mooi, maar kan ook komen omdat wij toen schitterend weer hadden. Maar lees dat je nu alweer op het noorder eiland zit. Veel plezier nog en succes met de rottende eiergeur die je nu tegemoet gaat richting Rotorua.

Groetjes Agnes