Wellington - Te Aroha

7 maart 2010 - Te Aroha, Nieuw-Zeeland

IMGP3917Het Noordereiland, we hebben het gehaald. Ondertussen zijn we al 2 weekjes hier en het weer is er echt super. In tegenstelling tot de kou en de sneeuw, die jullie hebben... genieten wij hier lekker van het warme zonnetje... heerlijk! Via de westkust zijn we redelijk snel naar Te Aroha gereden. Te Aroha is de plaats waar Els een tijdje heeft gewoond en heel graag terug wilde zien.

IMGP3966Wellington
Na onze aankomst met de ferry in Wellington, werden we opgehaald door Bryce, een man die we hadden leren kennen in een kroegje op het Zuidereiland. We mochten gebruik maken van de faciliteiten in zijn huis en hebben er een paar nachtjes geslapen. We kregen zelfs de huissleutels, terwijl hij en zijn vriendin aan het werken waren. Vanuit deze thuisbasis hebben we de stad verkent en zijn we naar het "Te Papa museum" geweest. Een museum klinkt saai, maar het was echt gaaf!

IMGP4077Mount Taranaki
De Taranaki is een slapende, perfect conische vulkaan van 2516 meter hoogte. Een mooie berg die maar een paar keer per jaar te beklimmen is vanwege het weer. Wij hadden geluk en konden gaan, op naar de top! De foto's spreken voorzich. De sneeuw lag in de krater. Gelukkig is de vulkaan niet wakker geworden.

IMGP3826Te Aroha
Via " The Forgotten Highway" reden we naar Te Aroha. Op naar de farm waar Els haar jonge jeugd heeft doorgebracht. Tijdens de rit herkende ze de boerderij al snel door de opvallende palmboom in de tuin. Vol spanning reden we de oprit naar het huis op en leerden daar de huidige bewoners kennen. Ze gaven ons een rondleiding over de boerderij en daar kwamen kleine herinneringen terug. Aan het eind van de dag reden we door naar een vriend van Els ouders. Hij ontving ons met open armen en we voelden ons er direct thuis.
IMGP4179In de daaropvolgende dagen leerden we nieuwe "kiwi-hobbys' kennen. Ze gingen we met een boot de zee op om te vissen, liepen we 's nachts met een geweer door een wei om op konijnen te jagen en vandaag hebben we zelfs quad gereden!

We hebben nog een hele lijst met "to do's"... iew... misschien moeten we gaan plannen ....