Wellington - Te Aroha

7 maart 2010 - Te Aroha, Nieuw-Zeeland

IMGP3917Het Noordereiland, we hebben het gehaald. Ondertussen zijn we al 2 weekjes hier en het weer is er echt super. In tegenstelling tot de kou en de sneeuw, die jullie hebben... genieten wij hier lekker van het warme zonnetje... heerlijk! Via de westkust zijn we redelijk snel naar Te Aroha gereden. Te Aroha is de plaats waar Els een tijdje heeft gewoond en heel graag terug wilde zien.

IMGP3966Wellington
Na onze aankomst met de ferry in Wellington, werden we opgehaald door Bryce, een man die we hadden leren kennen in een kroegje op het Zuidereiland. We mochten gebruik maken van de faciliteiten in zijn huis en hebben er een paar nachtjes geslapen. We kregen zelfs de huissleutels, terwijl hij en zijn vriendin aan het werken waren. Vanuit deze thuisbasis hebben we de stad verkent en zijn we naar het "Te Papa museum" geweest. Een museum klinkt saai, maar het was echt gaaf!

IMGP4077Mount Taranaki
De Taranaki is een slapende, perfect conische vulkaan van 2516 meter hoogte. Een mooie berg die maar een paar keer per jaar te beklimmen is vanwege het weer. Wij hadden geluk en konden gaan, op naar de top! De foto's spreken voorzich. De sneeuw lag in de krater. Gelukkig is de vulkaan niet wakker geworden.

IMGP3826Te Aroha
Via " The Forgotten Highway" reden we naar Te Aroha. Op naar de farm waar Els haar jonge jeugd heeft doorgebracht. Tijdens de rit herkende ze de boerderij al snel door de opvallende palmboom in de tuin. Vol spanning reden we de oprit naar het huis op en leerden daar de huidige bewoners kennen. Ze gaven ons een rondleiding over de boerderij en daar kwamen kleine herinneringen terug. Aan het eind van de dag reden we door naar een vriend van Els ouders. Hij ontving ons met open armen en we voelden ons er direct thuis.
IMGP4179In de daaropvolgende dagen leerden we nieuwe "kiwi-hobbys' kennen. Ze gingen we met een boot de zee op om te vissen, liepen we 's nachts met een geweer door een wei om op konijnen te jagen en vandaag hebben we zelfs quad gereden!

We hebben nog een hele lijst met "to do's"... iew... misschien moeten we gaan plannen ....

Nieuwe foto's van Wellington - Coromandel Fishing >>

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Lieke:
    7 maart 2010
    Hoi Els en Paul,

nu niet vanuit de nachtdienst, maar vanuit de avonddienst ;) Wat leuk om weer terug te zijn op de plaats waar je gewoond hebt! Is er veel veranderd? Echt hele gave foto's van die vulkaan! En Els, zie dat je echt bruin geworden bent haha! Nog heel veel plezier de laatse paar weken en zorg dat jullie nog zoveel mogelijk zien en doen he.

groetjes Lieke
  2. Marieke:
    10 maart 2010
    Geniet ervan in jullie laatste maand! Maar volgens mij gaat dat wel lukken ;)
  3. Désiree van Boerdonk:
    13 maart 2010
    Juist, sluit me bij Marieke aan, enjoy!
  4. Willies:
    14 maart 2010
    Wordt tijd dat jullie terug komen, want sinds jullie zijn vertrokken is het hier alleen maar kloteweer geweest!!!
  5. Maria en roos:
    15 maart 2010
    Hoi Els en Paul
    Ik krijg er de kriebels van als ik dit allemaal zit te bekijken...

Daar krijgen jullie ook nog wel eens last van.
    Geniet ervan,nog heel veul te bekeken!!
    houdoe
    Groetjes