Auckland - Kaituna River

23 maart 2010 - Mt Maunganui, Nieuw-Zeeland

IMGP4703Nog maar een maandje te gaan.. de tijd gaat snel. Maar gelukkig kun je in korte tijd veel nieuws zien, leren en doen! We hebben weer een hele afstand afgelegd, wat een landje!

IMGP4339Auckland
Een bezig stadje. We kregen een priv'e-rondleiding van een kennis van de ouders van Els. Erg gaaf en een gezellige dag! Veel marine en mensen op een klein stukje aarde.

te_aroha_1Morrinsville
Hier bezochten we wederom vrienden van de ouders van Els. Iedereen was erg aardig en gastvrij. Ook kregen we allerlei lekkers voorgeschoteld.. het werd tijd dat we weer wat gingen bewegen! We besloten een middagje te gaan fietsen. Per toeval konden we de oude fietsen van de ouders van Els lenen. Ze liepen nog steeds soepel!

IMGP4253Rotorua
Een plek waar we veel natuurlijke wonderen konden zien en ruiken! Vanuit verschillende hoeken zagen we stoom uit de aarde komen, kokende modderpoelen, blauwe en groene meertjes.  Het was zo vreemd dat dit natuurlijk was in dit gebied! We vonden wel dat er een vreemd luchtje aan hing.... de bekende rotte eieren lucht. Schitterende Thermal area's, een must-see voor de toerist!

IMGP4758Tongariro National Park
De Tongariro National Park bestaat uit meerdere actieve vulkanen. We hebben daar een driedaagse hiketocht gedaan. Op de tweede dag liepen we om 6.00u in het donker aan. We beklommen de beroemde Mt Doom (voor de Lord of the Rings - fans) terwijl de zon opkwam. Op de top van de vulkaan zagen we mooie ronde krater. Uit een hoekje kwam zelfs nog rook! Ook hadden we een heel mooi uitzicht over het noordereiland. We zagen zelfs Mt Taranaki, de vulkaan die we twee weken geleden hadden beklommen. Ook de rest van de wandeling door het park was een attractie op zichzelf. We kregen het gevoel dat we terug in de tijd waren gegaan.. helaas kwamen de dinosauriers niet terug tot leven.

IMGP4432Lake Waikaremoana
Voor de verandering besloten we een middagje te gaan roeien. Het bleek iets moeilijker te zijn dan kajakken. We voeren in ieder geval niet in een rechte lijn, maar hadden wel veel plezier!

KC7_6444Kaituna River
Toch blijft het hartje bij kajakken liggen. Daarom gingen we even iets wilds doen, we besloten van een paar watervallen te gaan. Paul ging alleen, Els in een tweepersoonskajak met een instructeur. De Kaituna River is een lekker warm riviertje dat door een groen bos gaat (vol met varens) met af en toe een watervalletje.. De hoogste waterval is 7 meter. De kajaktrip was zo ontzettend gaaf!

De foto's zeggen altijd meer dan woorden.. we hebben ons best weer gedaan, hopelijk kunnen jullie zo weer lekker meegenieten!
Nieuwe foto's van Auckland tot en met Kaituna River >>

1. Hans:
    24 maart 2010
    haha, goed bezig geweest met die kajakken! Ziet er echt top uit. Geniet nog even!

Groeten Hans
  2. Marlies:
    24 maart 2010
    Zo, dat ziet er heftig uit!
    Weten jullie wel zeker dat jullie nog terug naar ons kikkerlandje willen?
    Als ik dat zo daar zie, dan zou ik het nog zo net niet weten...

groeten Marlies
  3. Ellen:
    24 maart 2010
    Wow, wat hebben jullie toch een gave reis!!
    Deze ervaring neemt niemand jullie meer af...

Ik begrijp heel goed als jullie willen blijven, maar ik moet zeggen dat ik het ook wel weer erg gezellig zou vinden als jullie terug in Nederland zijn!! Nog 1 maandje :-)
  4. Stefan:
    24 maart 2010
    EINDELIJK BEN JE MET JE KONT IN EEN KAYAK GEKROPEN!!!

Geniet nog even, ik ga de foto's bekijken! Houdoe,

Stefan
  5. Roy Hopmans:
    25 maart 2010
    Het heeft even geduurd, maar mooi om te zien dat je nog even een van de classics hebt meegepakt ;-)

Enjoy!
  6. Lieke:
    25 maart 2010
    wat een gave foto's zeg!!! Ik vond het raften in Frankrijk al heel wat, maar dit is nog 100x gaver!!! Heel veel plezier de laatste maand! En jaja, zelfs hier in dit kleine kikkerlandje was het vandaag zo'n 20 graden! Dus genieten van het zonnetje voor zolang het duurt!

groetjes Lieke
  7. Daan:
    28 maart 2010
    Goed bezig ..... kaaskoppen! Ziet er weer prachtig uit.... Ben benieuwd naar de spannende verhalen als jullie terug zijn.

gr Daan
  8. Rob-ber (t):
    28 maart 2010
    FREAKSHOW da kajakken! wij zijn inmiddels ook aan t aftellen:P have fun nog!
  9. jan& Henriette:
    dag Paul & Els

Op gevaarlijk vaarwater zie ik en als vast een HAPPY BIRHTDAY
    op 8 april, groetyes
  10. Désiree van Boerdonk:
    29 maart 2010
    Ziet er ruig uit dat kayakken, erg gaaf! Nog lekker van genieten samen!

Liefs, Dees
  11. Eefje:
    30 maart 2010
    WAUW!!
    Weten jullie zeker dat jullie over een paar weekjes in dat vliegtuig gaan stappen, terug naar Nederland?
  12. Sanne:
    1 april 2010
    Hey Paul en Els,

Geniet er nog even goed van!!!! Het ziet er nog steeds prachtig uit al die foto's!!

Groetjes, Sanne
  13. Maria en roos:
    4 april 2010
    de fotos waren heel mooi als ik laater groot ben gaaik
    ook naar niewzeelant met mijn vriendin en evis vrindin
    groetjes van roos donkers en evi
  14. Bonnie:
    7 april 2010
    Ha die Els en Paul!
    Geniet samen nog lekker van de laatste weekjes in het heerlijke landje :) Wat een vrijheid daar!
    Tot snel!
    Xx Bonnie
  15. Sander:
    Heej Paul en Els,

Super mooie reis maken jullie zo samen met zn twee, een ervaring die je nooit meer zult vergeten!
    Maar ook van harte gefeliciteerd met je verjaardag Paul, maak dr nog een mooi fiske van daar en pak dr maar een lekker pilske op zometeen!

Nog superveel plezier zo de laatste dagen, hier weer lekker regen vandaag en verder wel alles zn gangetje. Druk aan t klussen trws, hebben een huisje gekocht btw.

Greetings,

Sander
  16. Miguel:
    Eey Paul en Els,
    Zit er weer top uit! Gefeliciteerd met je verjaardag, Paulus.

Veel plezier de laatste weekjes. Zien jullie snel daarna...

Groeten,
    Michiel
  17. Robin:
    Hee Pablo,

Gefeliciteerd met je verjaardag kulleke!
    Geniet er nog even van en tot binnenkort!
    Wanneer komen jullie nou precies weer terug?

Aan de foto's te zien ben je t peddelen nog niet verleerd ;)
    Goed bezig.

Ciao,
    Ro
  18. Désiree van Boerdonk:
    Hej neef,
    Proficiat met de 10 dagen eerder:-P Fijne dag!
    Liefs Désiree
  19. monique:
    13 april 2010
    Hoi Els en Paul

super vet zeg!! wat zal er allemaal door je heen zijn gegaan als je zo door moeder natuur wandeld denk ik dan...
    Nog effe genieten zie jullie gauw

monique