Hinchinbrook Island

25 oktober 2009 - Hinchinbrook Island, Australië

IMGP0342Vanuit Mission Beach hebben we de Greyhound bus naar Cardwell genomen. Een truckerplaatsje waar niets te doen is. Het enige wat Cardwell wel te bieden heeft is een geweldig mooi haven met een ferry die ons naar Hinchinbrook Island brengt.

Hinchinbrook Island biedt een hike die volgens de boekjes tot de top 10 van de wereld behoord. Aangezien we daar toch in de buurt kwamen, wilden we de kans om deze hike te ondernemen niet aan ons voorbij laten gaan!

IMGP0495Bij de informatiepost kwamen we Rebecca (Fins meisje) en Sebastian (Duitse jongen) tegen. Ook zij waren van plan de tocht te maken. Daarom besloten we dat we deze met z'n vieren zouden doen. Momenteel is Noord Australie vrij droog, dus ook Hinchinbrook Island. Omdat we de eerste we twee dagen geen vers water tegen zouden komen, werd ons geadviseerd om 6 liter water p.p. mee te nemen. Inclusief eten (voor 4 dagen), kook- en slaapspullen hadden we dus vrij volle en zware tassen.. maar we waren enthousiast en benieuwd.. klaar voor de tocht!

IMGP0522Nadat we uit de ferry waren gestapt, stonden we met z'n vieren op een totaal uitgestorven strand. De route leidde ons daarna door varierend landschap. Zo liepen we over stranden, klommen we over rode grote stenen, liepen we door dichtbegroeide regenwouden en stonden we plotseling voor een geweldig mooie waterval. Tijdens de tocht zijn we slechts 4 personen in 4 dagen tegen gekomen.

IMGP0954Woorden kunnen deze mooie belevenissen nauwelijks omschrijven. De foto's spreken boekdelen. Daarom adviseren we jullie om die gewoon te bekijken en met ons deze reis mee te beleven. Voor de echte natuurliefhebbers die ook ooit naar Australie gaan: doe de tocht op Hinchinbrook Island!! Dit vergeet je nooit van je leven meer!

1. Maria en roos:
    stelletje geluksb..............
    gr.tom
  2. Rob-ber (t):
    25 oktober 2009
    vet!! weer een voor t lijstje erbij!have fun nog!
  3. marijke:
    Hey Paul en Els!

Zes liter per persoon mee sjouwen en dan nog al die andere spullen. Ik denk dat ik geen stap vooruit zou komen!!!
    De foto's zeggen echt meer dan genoeg ja! Wat een avontuur!

Groetjes,

Marijke
  4. jan& Henriette:
    BESTE ELS EN PAUL

HEEL MOOIE FOTO S VAN JULIE AVONTUUR ,EN GA ZO MAAR VERDER. HIER IS HET HERFST WEER MET WAT REGEN.
    Verder hebben wij gisteren ok un klein avontuur gehad op texel onze kids hebben parachut gesprongen. krek iets voor jullie ok.
    Da doe je mar als je terug bent.
    En de groeten van OMA.

GROETYES JAN EN HENRIETTE
  5. Ellen:
    25 oktober 2009
    Super gaaf om op deze manier jullie reis te volgen... Ik kan gewoon niet geloven dat jullie daar echt zitten en dit allemaal meemaken. Het zijn echt net ansichtkaarten waar jullie op staan..
    Meer dan super gaaf!!
  6. Marieke:
    25 oktober 2009
    wow, wat een mooie foto's zeg! Ben echt jaloers. Geniet er van!!
  7. Stefan:
    25 oktober 2009
    Met plezier heb ik jullie website bezocht. Nu de gordijnen weer vroeg dicht zijn verlang ik wel naar die zon van jullie. Blijven genieten daar en niet te veel foto's maken he ;) Houdoe,

Stefan
  8. Hans:
    Mooi man! Leuke foto's!
  9. Ratje:
    26 oktober 2009
    Supervet. doet me wel een beetje denken aan mijn hike op Yakushima Island, maar dan anders. en maar goed dat jullie die 6 liter water bij hadden want het ziet er wel heel droog uit daar op die foto's met al die watervallen enzo.
    ;-)
  10. Désiree van Boerdonk:
    Hej die Paul en Els,

Supertof die foto's! Heerlijk zo in de nature! De foto's zeggen inderdaad genoeg!Geniet er lekker van!

Liefs, Désiree

P.s. Zijn eergisteren uit een vliegtuig gegooid, wow, wat is dat kicken zeg parachuutspringen! love it! Die vrije val super gaaf, ook wel iets voor op jullie lijstje!
  11. Bonnie:
    Ha Els en Paul!

Zo te zien vermaken jullie je daar wel :)
    Echt super mooie foto's, wat een mooie natuur daar, het lijkt wel of jullie even helemaal alleen op de wereld zijn.
    Wel jammer dat er geen plaats voor een kajak was in jullie rugzak.. of was de waterval er iets te hoog voor?
    Nog heel veel plezier op jullie volgende avontuurtjes!

Xx Bonnie
  12. Sanne:
    26 oktober 2009
    Whaaa, wat mooi!! Echt leuk om die foto's en verhalen steeds te zien!! Hou ons op de hoogte van al dat moois!
  13. Lieke:
    29 oktober 2009
    Ha Els en Paul,

echt super wat jullie allemaal meemaken daar down-under! En het bekijken van al die mooie foto's is een leuke tijdsbesteding als je nachtdienst hebt ;) Weet niet of jullie er op jullie afscheidsfeest iets van meegekregen hebben, maar ik had gesolliciteerd op de ccu (hartbewaking) in Tilburg en ben aangenomen!!! Kan daar 1 januari beginnen! Ontzettend veel plezier daar, maar da komt volgens mij helemaal goed!

groetjes Lieke (en Danny)
  14. De Mike:
    31 oktober 2009
    Volgens mij hoef ik de tocht op Hinchinbrook Island niet meer te lopen, omdat ik nu de mooiste plekken al gezien heb! Echt mooi!
    Nog bedankt voor de kaart, kwam op 28oktober aan :)!
  15. moeder Marjan:
    1 november 2009
    we kijken uit naar jullie volgende verslag & foto's...
  16. SLucky:
    3 november 2009
    VET VET.. skon foto'kes en mooi verhaal.. Da weer en die vrijheid daar.. GEWELDIG!!
    GENIET ERVAN!! Wij lezen jullie verhalen graag!!

ADIOS!!

Luc & Lieke
  17. Gerda en Toon v.d.Vleuten:
    28 december 2009
    Boerdonkers Wereldreizigers
    Wij vinden het prachtig jullie te volgen.
    Prachtig land !Geniet ervan !
    Wij zijn er een paar jaar geleden ook geweest.
    Heel veel groetjes en een heel gelukkig 2010.
    Eersel, Toon en Gerda.