Cairns

14 oktober 2009 - Cairns, Australië

We zijn er!14 okt_05

Na een reis van >30 uur.. zijn we eindelijk in Cairns aangekomen. De blauwe lucht, felle zonnestralen en (gelukkig) een fris briesje heten ons van harte welkom. De Aussies zijn zeer vriendelijk en de vraag "how are you do'ing" is ons vaak gesteld. (net zoals 'Hi Fellows").

14 okt_28We overnachten nu in een hostel met uitzicht op het blauwe water en het strand. Helaas wordt zwemmen je afgeraden omdat krokodillen zijn gesignaleerd. In de palmbomen hebben we vandaag al veel verschillende vogels gespot waaronder echte papegaaien! Tevens zijn zojuist de vleerhonden ook ontwaakt. Wat een grote beesten zijn dat!

We beseffen ons wel dat de reis naar dit plekje echt heel ver weg is. We zijn nu ook wel gesloopt door de reis. Een douche (waarbij is gebleken dat water ook hier naar beneden valt) en een goed bed zijn daarom héérlijk!

14 okt_19Terwijl jullie nu wakker worden, gaan wij vandaag maar eens vroeg naar bed om de volgende avonturen aan te kunnen...

See ya fellows!

1. Jacq/Ton/Ruud:
    14 oktober 2009
    fijn dat alles goed is gegaan. Nu kan de vakantie beginnen. Veel plezier en zonuren. groetjes het thuisfront
  2. moeder Marjan:
    14 oktober 2009
    Krokodillen,vleerhonden...veilig geland dus. Slaap nu maar lekker na die lange, lange reis. En dan òp naar het volgende avontuur!
    Truste xxx
  3. Sanne:
    Heujj down under!!

Goed dat jullie er zijn! Het avontuur is begonnen! Tis vast een supervermoeiende reis geweest!!

Ben benieuwd naar de verhalen die komen!!
  4. Anoek v. Boxtel:
    Hee Els en Paul!:)
    Ik hoorde dat jullie feestje geslaagd was :) En fijn dat jullie goed zijn aangekomen!!:) Ik wilde jullie nog even heel veel plezier wensen, geniet ervan samen!:D Ben benieuwd naar jullie avonturen/verhalen!
    Veel groetjes, xx Noek
  5. Ria:
    14 oktober 2009
    Over het uitzicht kunnen jullie niet klagen, wow dat ziet er mooi uit! Dat is toch wel weer eens wat anders dan 't kleine Nederlandse landje. Jullie zitten daar met 28 graden en bij ons heeft het vanmorgen gevroren... tjongejonge!
    Ik ben benieuwd naar jullie verhalen, op naar het volgende avontuur!

xxx
  6. Ria:
    14 oktober 2009
    Trouwens, die foto van ons alle bij het heineken bier, ziet er ook echt vet uit!
  7. Lieke:
    Hoi Els en Paul,

mooi dat jullie goed aangekomen zijn. Wat een mooie foto's, dat is die lange reis wel waard! Heel veel plezier daar en goed smeren he met dat zonnetje! En ja, ik zit nu in de nachtdienst, maar morgenvroeg moet ik krabben ...

groetjes Lieke
  8. Hans:
    15 oktober 2009
    Goed bezig! Veel plezier daarzo! Onderzoek ook even of het water in de gootsteen andersom wegloopt...Thuis draait ie linksom.

9. moeder Marjan:
    15 oktober 2009
    wat ik me nog steeds afvraag: zo'n vleerhond lijkt dat op een extra grote vleermuis of is het meer een vliegende hond? Hoe groot is ie?
  10. Ruud:
    16 oktober 2009
    Vleerhonden (ook wel vliegende honden of grote vleermuizen genoemd) (Pteropodidae) zijn een familie uit de orde van de vleermuizen. De familie telt bijna 200 soorten in ongeveer 45 geslachten. De meeste zijn groter dan de rest van de vleermuizen, op een enkeling na. Hun spanwijdte varieert tussen 24 cm en 180 cm, met een gewicht van bijna een kilogram voor de grootste soort. Ze danken hun naam aan hun typerende kop.
  11. SLucky:
    16 oktober 2009
    JOW JOW.

NOU NOU..
    Ge zout daar in Aussie maar ene vleerhond met spanwijdte van 180cm rechtsomdraaiend ie oe gootsteen vinden.. ;)

Els en Paul.. Jullie feestje was mooi.. Mooi om die verhaaltjes op de site te lezen en te zien wat jullie doen en beleven.

GENIETSUHH en houdt ons op de hoogte.

GEGROET,
    Luc
  12. jan& Henriette:
    17 oktober 2009
    Dag Els en Paul,

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen in Australie,
    laat het een mooie tijd worden en geniet nu .
    Ik zou zeggen HOUDOE en we volgen jullie .
    Ook de groeten van Oma.

JAN HENRIETTE