Christchurch - Peelforest

18 december 2009 - Fairlie, Nieuw-Zeeland

okuti11Ki Ora!

Onze hoofdbestemming hebben we bereikt! Op vrijdagavond 4 december landden we neer in het koude stadje Christchurch. De kwik lag toen rond de 4 graden, wat wij natuurlijk niet gewend waren!

akaroa1Tijdens ons verblijf in Christchurch hebben we voornamelijk gezocht naar een redelijke bolide waarmee we door het land wilden reizen. De zoektocht was moeilijker dan verwacht, er was weinig aanbod. Maar.. we zijn nu de trotse bezitters van een Toyota Townace busje dat een sunroof en een moonroof heeft! Ook was de tekst "don't waste your time, waste ours" er op geplakt.. de laatste twee woorden hebben we er direct van afgehaald.

lake clearwater6Het Toyota busje heeft ons al veel verschillende maar wonderschone landschappen getoond. Elke dag zien we weer iets nieuws. Ook ontmoetten we veel bijzondere personen in dit land. Zo zijn we uitgenodigd om bij een ouder stelletje in de tuin te overnachten. Tijdens dit verblijf mochten we gebruik maken van hun badkamer en werden we getrakteerd op Nieuw-Zeelandse Hockey Pockey ijs.

peel forest05De dagen brengen we voornamelijk wandelend door. We hebben ondertussen al twee toppen beklommen. De eerste was een klim (en afdaling) naar 806 meter, de ander naar 1311 meter! Bij beide wandelingen begonnen we op zeeniveau. We zijn dus best trots op onze prestaties! Het uitzicht vanuit deze toppen zijn ook zeer bijzonder. Het is raar dat je vanuit een bergtop aan de ene zijde bergtoppen bekleed met gletsjers ziet, terwijl aan de andere zijde de zee in de zon glinstert..

rakaia1Natuurlijk geloven jullie onze woorden niet.. daarom verwijzen we jullie (weer) naar onze foto's; het bewijs dat Nieuw-Zeeland echt bijzonder is!

P.S. We vinden het echt leuk om jullie reacties te lezen! Zo blijven we ook een beetje op de hoogte van jullie belevenissen.

1. Lieke:
    18 december 2009
    Ha Els en Paul,

wat een mooie foto's van Nieuw-Zeeland, er lijkt wel geen eind te komen aan als die prachtige landschappen daar aan de andere kant van de wereld! En ja ook hier zakken de temperaturen, hier ligt nu zelfs sneeuw en ze voorspellen nog flinke forst (8-15 graden). Maar ja eigenlijk een week te vroeg, dus dit jaar weer geen witte kerst ;) En gave auto hebben jullie trouwens ;)
    Nog 6 daagjes werken voor mij en dan ga ik per 1 januari beginnen op de hartbewaking!
    Misschien denken jullie er nog wel helemaal niet aan, maar hier vanuit het witte eersel wil ik jullie toch alvast fijne kerstdagen wensen en een spetterend nieuwjaar! Dat jullie nog maar veel leuke dingen mogen beleven!

groetjes Lieke
  2. Ellen:
    18 december 2009
    Hi!

Ik krijg het idee dat mijn reactie op jullie verhalen wel heel ééntonig wordt, maar ik vind het zo donders gaaf! Echt super om niet alleen de verhalen te lezen, maar om ook echt mee te leven door die super foto's. Ik krijg soms het idee dat die kleuren niet zo mooi kunnen zijn, maar dat is gewoon wél zo! Echt gaaf!

Ik ben benieuwd of jullie nog leuke gewoontes gaan ontdekken rondom de kerstdagen en oud en nieuw daar. Eén ding weet ik zeker; ook de feestdagen zullen jullie dit jaar heel speciaal vieren; down under!
  3. jan& Henriette:
    Hallo Boerdonkers ,

Het busje komt zo , zullen jullie wel gedacht hebben.
    Busje komt zo ,door het prachtige landschap.
    Busje komt zo, zie ik het busje op en neer gaan op de foto?
    Busje komt zooooo, busje komt zoooooo.
    Paultje komt zo, Paultje komt zooooooooooooooooo,
    In het busje Els.

De groeten uit het koude Rooi,
    min 10 afgelopen nacht KOUD HE.

HOUW DOE
  4. Maria en roos:
    19 december 2009
    Lang zal ze leven,lang zal ze leven (Paul jij zingt de rest,uit volle borst uiteraard!!!)
    Els,PROFICIAT!!!!!
    Mooi mooi mooi om dit allemaal te zien,wat een natuur he!!
    ik wens julie heel veel ge zelig hijt van roos

Houdoe, wij gaan sneew balen goojen
  5. de Duintjes:
    Hoi Els en Paul,
    Jullie hebben echt je vakantie van je leven. Wauw, wat een prachtige natuur en wat hebben jullie al veel ondernomen. Geniet er maar lekker van.
    Els, gefeliciteerd met je verjaardag. Dit jaar is het voor je wel een hele speciale dag.
    We wensen jullie nog een hele fijne bijzondere vakantie.
    En natuurlijk ook een fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar.
    Groetjes Hans, Ans, jasper en Anne
  6. Miguel:
    20 december 2009
    Proficiat, Els! Dit jaar geen warme truien en dikke sokken, maar korte broek en slippers op je verjaardag.
    Weer mooie foto's en verhalen, ziet er te gek uit.

Fijne feestdagen en tot in een gelukkige 2010!
  7. Oskar:
    Hi Els en Pablo,
    Enorm tof om jullie verhalen te volgen en soms even wegdromen bij die mooie plaatjes.
    Hele fijne feestdagen toegewenst en een schitterende start van een gezond 2010!
    Houdouwane Oskar
  8. Rien en Helma:
    20 december 2009
    Allereerst van harte gefeliciteerd met je verjaardag Els.
    Wat een geweldige trip maken jullie, we volgen het graag.
    We willen jullie ook fijne feestdagen toewensen, en jongens, geniet ervan.
    Maar we geloven dat we dat jullie niet hoeven te vertellen, jullie genieten!!!

Lieve groet uit een zwaar besneeuwd plaatsje Sint Oedenrode
  9. Ratje:
    21 december 2009
    Ik vraag me nog steeds altijd af of ik nou meer een zomermens ben of meer een wintermens.
    Van de ene kant heb ik super veel zin om over 2 weken te gaan snowboarden in Swiss (heb zaterdag wel ff gedaan van de vuilinsbelt bij Doy maar dat is toch anders).
    maar als ik dan jullie fotos weer zie kan ik ook niet wachten om in de zomer weer ergens buitenlands heen te gaan om net als jullie van die gigantische bergen te beklimmen.
  10. marijke:
    21 december 2009
    Potverdorie! Ben gewoon te laat met mn felicitatie! Ik zat gisteren namelijk opgesloten in het volgesneeuwde bergeijk!
    Maar als nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!!!!
  11. Els:
    22 december 2009
    IEDEREEN EEN FIJNE KERST EN SPETTEREND 2010 TOEGEWENST!!

(een witte kerst zal wel goedkomen dit jaar)
  12. SLucky:
    23 december 2009
    SKON SKON.. Vet wagentje!! Luxer dan die Golf. ;) Die foto's geven alleen maar bevestiging van jullie leuke reisverslagen.
    Hier in Heeze loopt alles op rolletje op hetgeen na dan dat wij helaas niet mee naar SWISS kunnen dit jaar.. Datum is gewoon klotuhh voor het werk.. Heb nog geen metgezel kunnen vinden om met z'n tweeen naar Swiss te rijden voor 3 dagen.. OK VET!! Lieke kan sowieso niet.

Maar Pauluzz en Elske.. SKON FEESTDAGEN daar smakelijk voor het kerstdiner.. (heb je een boompke gezet in bus).. geniet ervan daan en begin ook 2010 daar goed!!

Gegroet,
    Luc en Lieke
  13. Stefan:
    24 december 2009
    Sangre gatea donde no esta posible :)

Hoi, even vlug een mail uit Zuid Amerika!

Het was leuk om jullie verhalen te lezen en de foto´s te bekijken! Vergeet niet dat je vlak bij Steward Island bent waar de hot-tip van mij was: Kiwi´s spotten in de Hells Gate Hut!!! Vraag de DOC maar hoe je daar komt. De andere hot-tips komen later weer voorbij als je er een beetje in de buurt bent.

Voor mij zijn de afgelopen weken heel erg snel gegaan. In een korte tijd is er een hoop veranderd. Als eerste heb ik een nieuwe baan gevonden als orthopedisch schoenmaker!!! Heel blij heb ik mijn carriere in de stoma´s aan de wilgen gehangen. Ik begin op 6 januari 2010 en heb er heel veel zin in. En de tweede verandering is nog veel leuker, dat ik nu samen met Aure ben in Zuid Amerika!!! Hoe dat verhaal precies in elkaar steekt schrijf ik later wel naar een gewone mailbox. Maar we zijn erg gelukkig met elkaar :)

Een Kerstkaart sturen gaat dit jaar niet lukken maar via deze weg willen wij jullie toch erg graag een Feliz Navidad y Prospero Año Nuevo toewensen! Ik hoop daar natuurlijk nog wel een borrel met jullie op te drinken in Januari, Aure proost graag later het jaar een keer :D

Heel veel groeten, geniet van de reis en uitkijken met vuurwerk hé,

Aure en Stefan
  14. Monique:
    27 december 2009
    Hoi Els en Paul

Nog proficiat met je verjaardag Els ,een bijzonder kerstfeest dit jaar voor jullie en een super geweldig nieuwjaar .
    Wij zijn gister op bezoek geweest bij jouw thuis en ik hoorde wel dat het goed is daar!!!Met ons prima vanmiddag op verjaardag bij Maria en morgen weer gewoon maandag....
    Nog veel reisplezier monique
  15. Ellen:
    31 december 2009
    Jullie belanden dit jaar eerder in het jaar 2010 dan wij!
    Ik wens jullie een spetterend uiteinde van 2009 en een avontuurlijk 2010 toe!

Ik zie aan het komende verhaal en de foto's wel hoe jullie oud en nieuw uiteindelijk hebben gevierd...
  16. Désiree van Boerdonk:
    1 januari 2010
    Hej Paul en Els,

Allereerste wens ik jullie alle goeds voor 2010!!!
    Dat het een mooi jaar mag worden en dat het mag beginnen in NIeuw-Zeeland is natuurlijk helemaal geweldig, want wat een super mooie landschappen ook daar zo zeg! Prachtig!

HIer heeft het paar weken terug even gesneeuwd, heb met Joost en Sanne (ja die zie ik nu regelmatig, nu ik daar zo af en toe 's over de vloer kom ;-) ) boswandeling gemaakt en uiteraard sneeuwballen gevecht gehouden, kreeg ik danook al een heerlijk Zwitserse gevoel van :-)! Heb er zin in :-)! Lekker fris in de bergen. Jullie uiteraard ook blijven genieten!

Liefs, je nichtje Désiree
  17. Maria en roos:
    3 januari 2010
    he Els en Paul,geen nieuwe foto`s en verslag?Even uit de onbewoonde wereld.....middenin de mooie natuur??
    Wat wij even wilde zeggen.....Een heel fijn skon 2010!!!
    Houdoe en de groetjes

h
  18. Eefje:
    4 januari 2010
    Ha Els en Paul,

natuurlijk ook vanuit Bergeijk/Eindhoven een heel gelukkig nieuwjaar gewenst!! Hebben jullie het nieuwe jaar een beetje goed ingeluid daar?

Tot het volgende verhaal maar weer!
  19. Rob-ber (t):
    5 januari 2010
    hoiiii happy new year daar!!!!ook onze berichies worden eentonig....we nemen alles mee voor in onze mei-trip!! ps. mocht je ooit nog ergens anders heen willen, Cuba is echt het land van de slasadansende, muziekmakende, moijitosdrinkende mensen, met een natuur van heb-ik jou-daar!toppie!