Lake Tekapo - Invercargill

6 januari 2010 - Invercargill, Nieuw-Zeeland

Het is een beetje aan de late kant.. maar we willen ten eerste iedereen alle goeds toewensen voor het jaar 2010! We hopen dat jullie een mooie witte kerst hebben gehad en een spetterende jaarwisseling!

Het is een poosje geleden dat we iets van ons hebben laten horen, we zijn dan ook veel ervaringen rijker! Dat betekent weer veel mooie verhalen en oogverblindende foto's!

IMGP1909Na Peelforest zijn we met onze busje naar Lake Tekapo en Lake Pukaki gereden. Het landschap was bijzonder. Op de voorgrond van de blauwe meren stonden mooi gekleurde bloemen (Lupins), op de achtergrond zagen we bergtoppen inclusief de hoogste bergtop van Oceanie, Mount Cook.

IMGP2018Deze bergen hebben we de daaropvolgende dag bezocht, toevallig op de verjaardag van Els. De verjaardag hebben we daarom weer gevierd in de kou (zelfs in de sneeuw) maar wel op de een-na-langste-dag(licht)! Dat was sinds achttien jaar niet meer voorgekomen.

IMGP2068

Ook hebben we hier enkele prachtige hikes gemaakt, zo hebben we gletsjers van dichtbij gezien en gehoord.  Voor een van deze wandelingen hebben we zelfs onze matras in de bus omgeruild voor een matje in de tent. Deze nacht was koud en oncomfortabel (door dikke graspollen) maar het uitzicht tijdens het diner en ontbijt was het meer dan waard!

Voor de kerstdagen werden we uitgenodigd bij een Nieuw-Zeelands echtpaar in Twizel. Daar hebben we heerlijk gegeten en bijgetankt. Het echte warme kerstgevoel wilde overigens niet echt komen bij ons. Het was wel warm (door de zon) maar zonder de donkere dagen minder sfeervol.

IMGP2055Na Twizel zijn we doorgetoefd naar Oamaru, waar we voor de eerste keer pinguins en zeehonden van dichtbij hebben gezien.

In Dunedin zijn we maar een dag gebleven. Het schijnt in Nieuw-Zeeland normaal te zijn dat alle winkels tijdens de vakantiedagen gesloten zijn. Er was dus niet veel in 'de grote stad' te beleven.

IMGP2210Daarom hebben we besloten om even landinwaards te rijden, waar we een stop hebben gemaakt in o.a. St Bathans, een heel klein gouddorpje met maar een paar huizen waarbij je zou verwachten dat daar niets te beleven is... Een avondje in de lokale pub deed ons van gedachten veranderen. Met de tien andere gasten hebben we een onvergetelijke avond gehad. (zie foto's!).

Voor oud op nieuw zijn we doorgereden naar Clyde. Het nieuwe jaar hebben we ingeluid op een groots straatfeest. Er was geen vuurwerk (i.v.m. brandgevaar) maar we hebben wel genoten van onze champagne en de doedelzakspeler.

IMGP2380Na dit inlandse ritje, zijn we terug naar Dunedin gereden om de Southern Scenic Route te volgen. Deze route brengt je naar de highlights van het zuidelijkste gedeelte van het zuidereiland. We hebben het strand meermalen bezocht, wandelingen gemaakt in natte groene bossen en veel watervallen gezien.

IMGP2274Momenteel zitten we in de buurt van Invcargill. De voorspellingen zeggen dat het de komende twee weken blijft regenen, zoals het de afgelopen week ook heeft gedaan. Vandaag is uitzonderlijk, het is alleen bewolkt. Een mooie dag dus om de was eens te doen en onze site up to date te brengen. Morgen kunnen we dan weer met een gerust hart in (nog) schone kleren in de regen gaan wandelen. Yes!

1. Ruud:
    6 januari 2010
    Nou gek, wat een prachtige foto's. Nog gebruik gemaakt van die sterrenwacht daar?

Jullie ook een zeer gelukkig nieuwjaar, maar dat gaat wel lukken voorlopig zo te zien.
  2. Ilja:
    6 januari 2010
    Ha Els en Paul, jullie ook een heel goed nieuw jaar!

Wat een kort verhaaltje voor alle tijd die jullie nog moesten beschrijven. ;). Nee grapje hoor, het is weer super leuk om te lezen!

Tot de volgende update!
  3. moeder Marjan:
    Ha blije vogels!

Tjongejonge, wat een prachtige foto's, sommige lijken gewoon uit een natuurtijdschrift te komen. Die spreuk op jullie bus passen jullie goed toe...om zò een half jaar rond te trekken...heel toepasselijk! Geluksballen!
  4. Marlies:
    Hoi Els en Paul,

Jullie ook een heel gelukkig nieuw- jaar. Het is alvast een mooi begin ,wanne.....
    Rian is vanmorgen ook voor een paar dagen naar Oostenrijk, jawel skieën. Vorig jaar is hij voor de eerste keer meegegaan met de kids en dit keer gaat hij alleen met 3 vrienden.
    Hj heeft vanmiddag gebelt dat ze goed aangekomen waren en hij klonk al heel gezellig....dus dat zal wel goedkomen.
    Was vanmorgen wel wat jaloers toen ik zijn vogels stond te voeren, er ligt bij ons ook sneeuw en het zonnetje scheen......, en ik dacht aan die mooie pistes.... maar ja....

Tot horens...
    gr. Marlies
  5. Yvonne & Valentijn:
    7 januari 2010
    Wat ik nou toch zie!! Hiken?! En nog wel naar gletsjers! Els, hoe heb je Paul zover gekregen? Ik dacht dat dat te zwaar was voor kajakkers...
    Wij nu in Zuid-Thailand (palmbomen, hangmatten, duiken, zeekajakken enzo, voor jullie natuurlijk bekend terrein). Zou zeer gaaf zijn om elkaar te zien, maar ik vrees toch dat jullie dan hierheen moeten komen...
    Geniet en be happy!
  6. jan& Henriette:
    7 januari 2010
    Hallo Paul en Els,

Fijn dat jullie weer van die mooie foto s geplaats hebben,zien wij ook wat van New Zeeland.
    Het ga jullie goed .Zaterdag hebben we een feestje van je pappie Paul, da is da manneke da elke dag naar Rooi fietst om zo van ons mooie BRABANT te genieten.

HOUWDOE

7. Maria en roos:
    9 januari 2010
    zielig he van marlies..............
  8. liesbeth Hanff:
    11 januari 2010
    Paul en Els geweldig mooie foto's geniet maar van al dat moois het ziet er groots en wijds uit weer een ander kontrast met de watervallen en de bossen. groeten van Frans en Liesbeth Hanff
  9. Will & Suzette:
    13 januari 2010
    Hallo Paul & Els
    Wij zijn ook weer in beeld hoor! We zijn nog steeds nieuwsgierig hoe jullie eten en wat je zoal aan het brouwen zijn in dat pannetje.
    Als we jullie zo zien lopen tussen al die bergen (met sneuuw) dan vragen we ons af .....zijn er borden hoe je moet lopen? Of hebben jullie een kompas of kaart, het ziet er zo.......eenzaam uit! Het is weer heel anders dan Australie. We kijken weer uit naar de volgende foto's. Groetjes Will & Suzette
  10. Gerda en Toon v.d.Vleuten:
    19 januari 2010
    Het is wel laat maar voor jullie de beste wensen voor 2010.
    Geniet ervan, wat fijn dat jullie deze leuke ervaringen al mee mogen maken
    Heel veel groeten. Toon en Gerda
  11. Els:
    21 januari 2010
    Hee Paul & Els

Ziet er fantastisch uit :)
    Geniet er nog van..

Liefs Els