Byron Bay - Sydney

4 december 2009 - Sydney, Australië

Beste trouwe lezers... voor de laatste keer een verhaal vanuit Australie..

Byron BayByron Bay
In de boekjes bekend als 'The Promised Land'. Daar aangekomen begrepen we al vrij snel wat ze daarmee bedoelen. Byron Bay staat bekend om haar relaxte sfeer. Als je van stappen en surfen (en een beetje Hollands gras tussendoor) houdt, is dit de place to be.
Het was voor ons de eerste keer dat we op een overvolle camping verbleven. We hadden letterlijk het laatste stukje zand in beslag genomen. Onze buren bleken ook echt 'relaxed' te zijn. We kregen het gevoel dat we van heel dichtbij het hippie tijdperk herbeleefden. Een speciale ervaring, maar twee nachten was voor ons lang genoeg.

Bellingen26Bellingen
Na al die overbevolkte toeristische plekken, wilden we een keer wat anders. We kozen voor het kleine dorpje "Uranga". We hadden geen idee wat ons te wachten stond, we hoopten op het beste. De bus-chauffeur zette ons naast de Highway af. Natuurlijk waren we de enige twee passagiers die uit stapten...
Bij het informatiepunt werden we door een lieve vrouw geinformeerd. Ze bleek ook uit NZ te komen en had nog mooie verhalen en tips voor ons. Ook was ze bereid om voor ons Bellingen05naar een hostel in Bellingen (nabijliggend dorpje) te bellen met de vraag of er campingplaats was voor twee personen. Even later werden we opgehaald.
Bellingen is een klein dorpje aan de voet van een bergketen. We hebben er ons vermaakt met 'boomzwaaien', rivertuben en zwemmen in de Never Never Creek in Promised Land, vleerhonden spotten, biljarten en een mooie dagwandeling door het regenwoud.

Blue Mountains31Katoomba
Na een lange reis kwamen aan in een klein plaatsje in de Blue Mountains. Hier hebben we ons vermaakt met twee dagwandelingen. Tijdens de wandelingen werden we getrakteerd op een aantal prachtige watervallen en bijzondere uitzichtpunten. (CHECK DE FOTO'S!).
Ook hadden we ook hier onze rugzakken volgepropt met droogvoer en water en zijn we de bergen voor een driedaagse wandeltocht ingegaan. Deze begon met een flinke afdaling op een uitzonderlijk warme dag en eindigde met een klim op een bijzonder koele dag (we hebben zelfs hagel gehad).
Na vijf opeenvolgende dagen hiken in de natuur werd het tijd voor beschaving.....

Sydney09Sydney
Sydney, Sydney, Sydney. The Big City! Auto's, treinen, bussen en stoplichten... Even omschakelen dus!
We verbleven drie nachten in een hostel in de suburb Newtown. Vanuit het hostel liepen we overdag naar het centrum van de stad. (toch weer wandelen he). De stad maakte een diepe indruk op ons. Alles is hier zo groot. De kantoorgebouwen zijn hoog. De Harbour bridge is enorm en het Operah House kun je ook niet missen.

Op naar een nieuw avontuur!
Na drie dagen de toerist te hebben uitgehangen is het wel welletjes.

We moeten het prachtige en grote Aussie land vaarwel zeggen. Over een paar uurtjes stappen we het vliegtuig in die ons naar het land van de lange witte wolk gaat brengen. Op naar Nieuw-Zeeland!

1. Lieke:
    4 december 2009
    Hoi Els en Paul,

wat gaat de tijd toch snel zeg... dat jullie Australie alweer gaan verlaten. Het lijkt nog maar zo kort geleden dat jullie vertrokken. Wat staan er weer mooie nieuwe foto's op jullie site. Zit nou in de nachtdienst dus ben weer helemaal up-to-date over jullie fantastische avonturen! Bevalt het nog zo lekker backpacken met zijn 2en? Super veel plezier in Nieuw-Zeeland en ik wacht met spanning af tot dat er weer mail komt dat jullie weer nieuwe foto's en verhalen hebben geplaatst!

x Lieke
  2. Ellen:
    4 december 2009
    Super, super, super.... wat kan ik er nog meer over zeggen!
    Dat jullie nu alweer uit Australië gaan... vast te kort..
    Maar daar komt NZ weer voor in de plaats, zal ook zeker de moeite waard zijn!
    Heel erg veel plezier nog! Ennuh, ben nu alweer benieuwd naar het volgende verhaal :D!
  3. Ilja:
    Ha Els en Paul,

Wat een ervaringen weer, geweldig! En wat vreemd lijkt me, om Australië te 'moeten' verlaten en om naar Nieuw-Zeeland te gaan. Jullie maken elke keer hele mooie foto's, genieten om die te bekijken.

Ik heb trouwens eindelijk m'n scriptie definitief ingeleverd, dus nu kan ik voor het eerst sinds tijden weekend vieren zonder een schuldgevoel te hebben dat ik niet aan m'n scriptie werk, haha!

Hopelijk is de vlucht goed verlopen en zijn jullie goed aangekomen in Nieuw-Zeeland! Heel veel plezier en op naar nieuwe avonturen en herinneringen.

Veel groetjes van Ilja
  4. Will & Suzette:
    Hi Els en Paul,

Nu komen wij weer even in beeld, we bewonderen echt heel goed beeld van wat allemaal te zien is. we gaan er al van kwijlen.

Ja wandelen is ook ons favoriet maar om altijd pasta te moeten eten......?

Nou we hopen jullie goed zijn aangekomen in NZ.
    Het wordt weer spannend wat voor Foto's en verhalen er nu komen.

Veel plezier en op tijd naar de kapper hoor, anders zijn jullie echt hippies en dan kennen we jullie niet meer terug!
    Groetjes Will & Suzette
  5. Will & Suzette:
    5 december 2009
    Ik zie een deel van de tekst is weg. Ik schreef we bewonderen jullie creatieve foto's en krijgen een goed beeld van wat er allemaal te zien is.
  6. Ratje:
    5 december 2009
    Hoe vet is het in die Blue Mountains!!!
    Ga morgen ook een vliegticket boeken.
  7. jan& Henriette:
    Dag Els en Paul,

Ook weer van die mooie foto s en een prachtig verhaal,
    Je lijkt wel een PATER op die ene foto PAUL.
    Hier rijd de SINT op de daken en strooit wat pepernoten,
    pepernoten ,pepernoten en da missen julie natuurlijk wel.
    Lekker die regen elke dag, met guur weer .
    Lieve Els en beste Paul het gaat jullie goed en houd moed
    En de groetjes van ons en oma
    Houwdoe.
  8. Els:
    Dag allemaal,

Wat leuk om jullie berichtjes te lezen op de site!
    Hopelijk hebben jullie allemaal een leuke en goede sinterklaas avond!
    Wij zijn inmiddels geland in Christchurch (Nieuw-Zeeland) en hard op zoek naar een bolide!

Wij houden moed!
    De groeten terug vanuit Down Under!
  9. Marlies:
    Ha die Els en Paul,
    ik houd jullie doen en laten ook bij hoor!
    Fantastische natuur , kei skon.
    Gisteren sinterklaas gehad, Joep vroeg om een racebaan. Het ding was groter dan ik dacht.....en nou doet ie het ook nog maar halve tijd, grrr,grrr.......
    (Leg dan maar eens uit dat moeders h'm wel ff gaat ruilen in de winkel!?).
    Ben benieuwd naar jullie volgende verhalen en foto's.

groetjes Marlies
  10. Stefan:
    Hoi Paul en Els,

Ik heb weer genoten van jullie verhalen, dank jullie wel! Ik heb even 2 vragen:

1) Hebben jullie die "hot-tips" nog of zijn die tijdens het feest kwijt geraakt?
    2) Paul, kan jij mij zsm een mail sturen met jou mailadres?

Alvast bedankt en geniet een beetje door, dan doe ik dat ook ;)

Stefan
  11. Els en Paul:
    Hey Stefan,

Leuk dat je de site ook zo bijhoudt...!

1). De Hot Tips hebben we zeker nog wel, we hebben ze opgeschreven in een boekje. Als we een wagen hebben, dan gaan we een beetje een route maken... dus dan komen ze wel van pas.
    2). Als je zelf een normaal adres zou hebben, dat ik me zou kunnen herinneren, dan was dat mogelijk. Ofwel, ik heb je adres hier niet zo.. met je postduifyahoo ofzoiets. Je hebt Els haar adres wel van laatst, toch? Ik tik de mijne hier niet in vanwege spammachines. Anders moet je het maar laten weten.

Waarschijnlijk hebben we morgen een wagen.. we zijn vandaag zelfs naar een veiling geweest en hadden bijna een vette 4x4 Jeep, maar helaas... de prijs werd te hoog...

Cheers! Els en Paul
  12. Eefje:
    Ha Els en Paul!

Wat een verhalen weer en wat een prachtige foto's! Echt heel erg leuk om te lezen en om te bekijken natuurlijk. De tijd vliegt, voor jullie Nieuw-Zeeland is alweer aan de beurt om een bezoekje te brengen. Geniet ervan!

Enne Els.. voor jou is het natuurlijk extra genieten. Na al die jaren ben je nu eindelijk terug in het land waar je geboren bent! Ik ben erg benieuwd hoe je het allemaal gaat vinden daar en welke avonturen jullie nog allemaal te wachten staan.
    Ik blijf jullie site in de gaten houden.

Liefs, Eefje
  13. Gerda van Kessel:
    Hallo Els en Paul,
    Tjee wat hebben jullie al veel gezien en een leuke tijd gehad.
    Super.
    Ook een heel fijne vakantie in New-Zealand!
    Groetjes
  14. Désiree van Boerdonk:
    9 december 2009
    Mooi hé allemaal! Op naar het volgende gedeelte van jullie trip :-)!
  15. Yvonne & Valentijn:
    10 december 2009
    Het lijkt onmogelijk om niet in cliché's te vervallen: waanzinnig! gave foto's! plezier en enthousiasme stralen eraf! Geniet van de Maori's. Hebben jullie trouwens de film "Whale Rider" gezien? tip! Ennuh.. moet wel heel gezellig geweest zijn op de camping in Byron Bay :-)
  16. Ruben:
    10 december 2009
    Hé Paul,

Jullie maken een mooie trip! Over een kleine maand komen wij ook aan in NZ, ons plan, even werken, autootje kopen en rond reizen! zou mooi zijn als we daar een beekje kunnen pakken. Heb het voorrecht gehad om in omgeving Pucon, Chili een paar mooie te peddelen, kan niet wachten om weer een bootje in te stappen.

Groeten Ruben
  17. Bonnie:
    16 december 2009
    Heej!

Nog steeds geweldige foto's en mooie verhalen! Jullie genieten nog lekker van het zonnetje en het warme weer, terwijl het hier weer gevroren heeft en het nu zelfs een beetje sneeuwt...
    Nog 2 dagen en dan hebben wij hier ook vakantie! Kunnen we op zoek gaan naar mooie spulletjes voor in ons huisje :)
    En dan ben je bijna jarig Els! Zal wel heel bijzonder zijn om je verjaardag weer in je eigen geboorteland te kunnen vieren, in het zonnetje onder de kerstboom! Maak er maar een hele mooie dag van! Zaterdag de 19e geeft Ilja een feestje, dan zullen we er snachts één op jouw drinken!

Xx Bonnie
  18. Oma v Boerdonk:
    17 december 2009
    Hoy hoy hoy
    Paultje en Elsje
    Jullie maken het goed zo te zien. Er is veel te zien, geniet er maar van, nu kun je nog. Maar met twee gaan is ook met twee thuis komen.
    Alles OK .
    Tot ziens