Fraser Island - Brisbane

18 november 2009 - Brisbane, Australië

IMGP1056Hervey Bay

Met volle rugzakken liepen we naar de camping welk op 1 km afstand van de bushalte zou staan. De camping zou aan de zee liggen, wat ons natuurlijk een goede optie leek. Helaas bleek de camping niet zo bijzonder te zijn en besloten we verder te lopen.. Uiteindelijk ongeveer 6 km gelopen in een warme saaie stad en uitgekomen op een soortgelijke camping. Ons humeur was er natuurlijk ook niet beter op geworden.

We besloten dat we zo snel mogelijk weg wilden, we boekten een driedaagse 4 wheel drive trip naar Fraser Island. We zouden de volgende dag vertrekken..

IMGP0959Fraser Island

Fraser Island is een eiland dat bestaat uit zand, zand en nog eens zand (alleen maar zand dus). Het is een heel bijzonder eiland. Naast zand zijn er ook hele mooie kristalheldere meertjes en speciale boomsoorten te bewonderen. De natuur is er gewoon in een woord geweldig.

Ook de reis zelf beviel ons heel goed. We werden echt in de watten gelegd. Door een foutje van de organisatie zouden we niet in de beloofde dormrooms slapen (kleine kamertjes met stapelbedden, jongens en meisjes gescheiden) maar kregen we met z'n tweeen een kamer in een super de luxe hotel toegeeigend. Heerlijk!

Ook het eten was verrukkelijk. Na dagen alleen maar pasta eten (zie Whitsundays) werd ons een heel buffet met volop lekkernijen voorgeschoteld. Het waren dus echt een paar verwendagen voor ons!

De trip was echt geweldig. We verwijzen jullie naar de foto's.... dat geeft echt een duidelijker beeld dan dat we in woorden kunnen doen. (de header is ook op Fraser Island genomen, hier liggen we te relaxen in Lake McKenzie).

IMGP1034Hervey Bay

Na de trip zijn we nog twee nachten in Hervey Bay gebleven. Deze keer hadden we wel een goede camping bij een leuk hostel gevonden. We wilden op deze dagen voornamelijk uitrusten. Daarom hebben we gefietst en gewandeld. (stil zitten lukte nog steeds niet).

IMGP1049Noosa

Noosa is een hip stadje aan de kop van de gold coast. Het is er mooi, de prijzen zijn er ook hoger. We hebben er twee dagen doorgebracht. De eerste dag hebben we een lokaal marktje bezocht waar we een slang hebben geaaid. Hierna hebben we wat rondgelopen door het nabijgelegen nationaal park. Helaas was een meerdaagse wandeling niet mogelijk doordat er grote bosbranden heersten in de omgeving.

IMGP1067Brisbane

En toen was er opeens een stad... 1,8 miljoen mensen. Viaducten, snelwegen, bijna-wolkenkrabbers, gejaagde mensen in pak.. allemaal dicht bij elkaar. We vroegen naar een camping.. ze keken ons raar aan.. dus moesten we maar op zoek gaan naar een hostel.

In Brisbane zijn we weer op zoek gegaan naar de natuur. Brisbane heeft twee botanische tuinen. Beide verschillen veel van elkaar, maar zijn allebei wel heel mooi. Het is raar om te zien dat je gratis zulke mooie tuinen kunt bezoeken. Voor 5 dollar hebben we in een dag de stad kunnen zien door te reizen met bussen en snelle veerboten.

Morgen reizen we door naar Byron Bay. Volgens vele reizigers schijnt dat een heel relaxte 'spot' te zijn. We shall see!

1. Hans:
    Hoe mooi is die zee! Gaaf! Ga zo door. Groeten Hans
  2. Bonnie:
    18 november 2009
    Waah gewoon geweldig! Leuk dat jullie zo veel foto's maken, ze zijn één voor één erg bijzonder (leuk bewerkt!). Hier kunnen jullie straks een mooi boek van maken. Wat een herinneringen! Ik ben al weer benieuwd naar jullie volgende avonturen!
    X Bonnie
  3. Dorine:
    Hey dude's!

Zo te zien vermaken jullie je helemaal prima daar! Ziet er erg gaaf uit allemaal.

Geniet er nog van!

X Dorine
  4. jan& Henriette:
    Dag Paul en Els,

Weer prachtige foto s ,van jullie avontuur .
    Hier alles okeeeeee.
    Ik zou zeggen houwdoe en bedankt, ZOOOOOOOOOOOOOOO nu eerst een Bavaria nieuwe stijl,
    En ook nu weer de groeten van OMA
  5. Ruud:
    18 november 2009
    Supergaaf. Ik ga alvast sparen denk ik :)
  6. SLucky:
    Wow wanne pictures!!

ECHT VET!!

gegroet!!
  7. Stefan:
    19 november 2009
    Hoi Paul en Els,

En in het begin van de week dacht ik nog toen ik op het werk binnen liep: die twee zijn zo hard aan het genieten dat ze ons gelukkig vergeten, al "lang" niks meer gelezen...

Vandaag genoten van dit verhaal en blijkt opeens dat jullie ons begin november niet waren vergeten alleen dat ik op één of andere manier het verhaal over die zondags-eilanden had gemist! Als ik het lees en bedenk dat jullie vertelde dat Nieuw Zeeland straks het hoogte punt wordt, dan kan ik die kronkel in mijn hoofd even niet maken. Als je het mij vraagt is iedere dag een hoogte punt!!!

Even half nieuws van het banen front in West Brabant: Ik heb me naar binnen geluld bij een orthopedische schoenmaker mét vacature, om proef te komen draaien. Had 1 concurrent uiteindelijk maar die had afgebeld. Aan de ene kant mooi maar aan de andere kant vervelend want ze willen een vergelijk hebben voor ze iemand aannemen. Ik begrijp dat wel dat ze willen zien dat ik echt de beste keus ben maar het lange wachten ben ik wel een beetje beu, veel te spannend :(
    Mocht het uiteindelijk toch niet door gaan dan denk ik er over om even full-time in de stoma's te gaan en mijn rugzak opnieuw op te zoeken. Maar ik hoop heel erg op de schoenmaker! Kunnen jullie daar toevallig ook kaarsjes branden? ;)

Geniet verder met elkaar en hou het een beetje veilig he?! Houdoe,

Stefan
  8. Sanne:
    19 november 2009
    Wauw!!!! Wat geweldig allemaal.

Heb toevallig vandaag ook nog ergens anders iets over jou gelezen, Paul! Je staat met je kop in een brochure voor de sporthogeschool met een verhaaltje erbij over hoe leuk je kayakken vindt enzo! hahaha.

Maar deze verhalen vind ik toch nog een stuk mooier! Zit helemaal mee te genieten!
  9. Désiree van Boerdonk:
    Hej die Paul en Els,

In een woord: WOW! super mooi die natuur, ga zo door! De wereld ligt aan je voeten, mooi hoor, lekker genieten!

At Sanne: ja dat zal wel weer, kayak he, zijn lust en zijn leven :p mooimooi grappig, een goede promotor zal ie zeker zijn, haha.

Liefs Désiree
  10. Désiree van Boerdonk:
    20 november 2009
    Zelfs al ie in het buitenland bivakkeert :-P
  11. Désiree van Boerdonk:
    20 november 2009
    Zelfs als ie in het buitenland bivakkeert gnifgnif.
  12. marijke:
    20 november 2009
    Wow! die foto's! Echt genieten!
  13. Oma v Boerdonk:
    21 november 2009
    Hallo Paul en Els.

De foto's die ik gezien heb zien er weer gewldig uit. Ik heb ze niet allemaal kunnen bekijken want de computer hier is wat traag.
    Voor mij zit het er hier op. Vandaag de laatste rustdag, morgen vliegen we weer terug. Ik zal de foto's thuis nog eens bekijken.
    We hebben hier weer enkele mooie duiken gemaakt. Het snorkelen op de Great Barier reef zal ook wel mooi geweest zijn.
    Ik hoor het later nog wel.

Nog veel plezier en de groeten vanuit een zonnig Maledieven.
  14. marja:
    21 november 2009
    Hallo Els en Paul

Wat schrijven jullie leuke verhalen en wat een prachtige foto's.
    Ook wij houden jullie website bij.
    Wij wensen jullie nog heel veel plezier en kijk goed uit!!
    We hebben 2 jonge poesjes van Ria en Moniek gekregen ze zijn zo schattig en heten Snelle en Jelle. Groetjes buurvrouwtje oude postelseweg Marja.
  15. Jan-Willem:
    22 november 2009
    Jonges ik denk dat jullie toch gewoon beter kunnen stoppen met dit blog in ieder geval voor mij, het is gewoon ondraaglijk om de verhalen te lezen. Dat is voor een normaal mens toch gewoon niet te bevatten....... Hoe gigantisch gaaf - vet - super -noem maar op is dat daar...... poeh man.... Geniet ervan maja dat zal denk ik ook wel lukken..... :P
  16. Ria:
    24 november 2009
    Wauw, die verhalen die jullie meemaken zijn gewoon niet anders dan jaloerswekkend! Nou weet ik wel zeker dat als ik rond de 20 zit, hetzelfde wil meemaken.
    Wauw, echt super vet Els en Paul!!